A TOKAJ-FELSŐ-TISZA-NYÍRSÉG KIEMELT TURISZTIKAI TÉRSÉG FEJLESZTÉSE ÉS POZICIONÁLÁSA

Konzorciumvezető:


Konzorciumi tagok:

Magyar Turisztikai Ügynökség

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., Sátoraljaújhely Város Önkormányzata, Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft.
A projekt címe:A Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Projekt azonosító száma: GINOP-1.3.4-17-2018-00005
A szerződött támogatás összege:395 001 966 Ft
A támogatás mértéke: 100%, vissza nem térítendő támogatás
A projekt tartalmának bemutatása: A Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: Az egységes márka megvalósításával és a hozzá kapcsolódó magas színvonalú szolgáltatások kialakításával kialakul a térség nemzetközi versenyképessége, a külföldi célpiacokon a Tokaj brand és márka fejlesztésével a kiemelt turisztikai fejlesztési térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik.
A projekt befejezési dátuma: 2022. június 30.

Olyan térség alakul ki, amelyben az erős bor-gasztro és aktív termékkínálat adja a térség márkapilléreit, mellette a komolyzenei és történelmiség biztosította kultúrával.
A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készült. A térség adottságaiból adódóan legfontosabb projektelem a meglévő borturisztikai termék fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása volt. További térségspecifikus projektelemek az aktív turizmus fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata, a várak összekötését támogató termékfejlesztés kidolgozása, a térség kiemelkedő alakjaihoz köthető tematikus séták kidolgozása volt.

A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végezte, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elkészült a turisztikai térség ismertségének és márkapozíciójának felmérése, valamint lezárultak a térségi arculat- és márkastratégia kialakítására irányuló feladatok, és a szemléletformáló rendezvények. A desztinációs márkastratégiára épülő, széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység megvalósítása lezajlott.