Konzorciumvezető: Konzorciumi tagok: |
Magyar Turisztikai Ügynökség Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., Sátoraljaújhely Város Önkormányzata, Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. |
A projekt címe: | A Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása |
Projekt azonosító száma: | GINOP-1.3.4-17-2018-00005 |
A szerződött támogatás összege: | 395 001 966 Ft |
A támogatás mértéke: | 100%, vissza nem térítendő támogatás |
A projekt tartalmának bemutatása: | A Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: Az egységes márka megvalósításával és a hozzá kapcsolódó magas színvonalú szolgáltatások kialakításával kialakul a térség nemzetközi versenyképessége, a külföldi célpiacokon a Tokaj brand és márka fejlesztésével a kiemelt turisztikai fejlesztési térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik. |
A projekt befejezési dátuma: | 2022. június 30. |
Olyan térség alakul ki, amelyben az erős bor-gasztro és aktív termékkínálat adja a térség márkapilléreit, mellette a komolyzenei és történelmiség biztosította kultúrával.
A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készült. A térség adottságaiból adódóan legfontosabb projektelem a meglévő borturisztikai termék fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása volt. További térségspecifikus projektelemek az aktív turizmus fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata, a várak összekötését támogató termékfejlesztés kidolgozása, a térség kiemelkedő alakjaihoz köthető tematikus séták kidolgozása volt.
A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végezte, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elkészült a turisztikai térség ismertségének és márkapozíciójának felmérése, valamint lezárultak a térségi arculat- és márkastratégia kialakítására irányuló feladatok, és a szemléletformáló rendezvények. A desztinációs márkastratégiára épülő, széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység megvalósítása lezajlott.