A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) közös szervezésében országos Bor Roadshow vette kezdetét, ahol az egységes turisztikai márkával és a magyar bor marketingkoncepciójával ismerkedhetnek meg a szakemberek. A találkozót hat borvidéki helyszínen tervezik megvalósítani, amelynek az első állomása Tokajban volt július 6-án.
A rendezvény célja, hogy párbeszéd alakuljon ki a hazai szőlő- és bortermelők, gasztronómiai és turisztikai szakemberek között, hiszen a szakmaközi egyeztetések és a közös stratégia megalkotása közös érdek.
Dr. Molnár Péter a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának nevében köszöntötte az egybegyűlteket, aki üdvözölte a kezdeményezést és külön örömét fejezte ki, hogy az első állomás Tokaj-Hegyalján valósult meg. Bánhegyi Zsófia az MTÜ vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a magyar bor közös ügyünk, és történelmi pillanatban vagyunk mind a bormarketing, mind turisztikai lehetőségek szempontjából. Véleménye szerint a magyar bor testesíti meg mindazt, amit mi magyarok magunkról gondolunk. Közép-Európában vezető pozíciót képzel el Magyarországnak és a magyar bornak, Európában pedig az élvonalban van a helyünk. Sokkal nagyon szerepet szán a digitális turizmusnak az eddigieknél, hiszen a modern világ ebbe az irányba halad, és ezzel lépést kell tartani. Cél az egységes magyar márkastílus kialakítása.
A program folytatásaként szakmai előadásokat hangzottak el. Többek között a marketing és kommunikációs stratégiáról Gál Zsombor főosztályvezető tolmácsolásában hallhatunk tájékoztatót, Gál Péter helyettes államtitkár pedig az Eredetvédelmi Programról számolt be az érdeklődőknek.
A rendezvényt egy interaktív kerekasztal beszélgetés zárta, ahol lehetőség volt a délelőtt folyamán elhangzottakhoz hozzászólni kötetlen beszélgetés formájában.
Fotók: Erdős József (hegyalja.info)